KADIN HASTALIKLARI

Kadınların üreme organlarına ilişkin hastalıklar “Kadın Hastalıkları” adını alır.

VAJİNİSMUS

Vajina girişi çevresindeki kasların istem dışı kasılması sonucu cinsel ilişkinin ağrılı veya imkansız hale gelmesine neden olan vajinismus tedavi edilebilir bir rahatsızlıktır.

İNFERTİLİTE

Doğum kontrol yöntemleri kullanmadan, istek dışı üreme kapasitesinin azalması ve 1 yıllık süreyle gebelik oluşmaması infertilite (kısırlık) olarak adlandırılmaktadır.

ÖZEL BÖLGE ESTETİĞİ

Yaşlanma, aşırı kilo alıp verme ve doğum sonrası vajina girişinin bollaşması veya genişlemesi durumunda gerçekleştirilmektedir.

KÜRTAJ

İstenmeyen gebeliklerin cerrahi olarak sonlandırılmasında, düşük sonrası rahimde kalan parçaların alınmasında ve gebe olmayan hastalarda rahim içinin temizlenmesini gerektiren rahatsızlıklarda uygulanan cerrahi bir müdahaledir.

GEBELİK

Gebeliğin planlanmasından doğum sonrasına kadar anne ve bebeğin genel sağlık durumunun değerlendirilmesi, ebeveynlerin bilgilendirilmesi, anne ve bebekle ilgili olası komplikasyonların önlenmesi veya tespit edilmesi amacı ile yapılan düzenli kontrollerdir.

JİNEKOLOJİK KANSERLER

Kanser taraması için yılda bir kez servikal smear ve vajinal ultrason eşliğinde jinekolojik muayene olmayı ihmal etmeyiniz.

AŞILAMA

Döllenme sağlama amacıyla kadın rahminin içerisine sperm yerleştirme işlemidir. Amaç tüplere ulaşan sperm sayısını arttırmak suretiyle döllenme şansını arttırmaktır.

DOĞUM KOÇLUĞU

Doğum ve gebelik konularında hamile kadına ve anneye destek sağlayan, doğal doğuma teşvik eden, yenidoğan – anne ilişkisinde yardımcı olan bir profesyonel destek sürecidir.

KIZLIK ZARI

Kızlık zarı, vajina içine giren yabancı cisimle veya vajina bölgesini etkileyen travmalarla zarar görebilmektedir.

DOĞUM

Anne karnında gelişimini tamamlamış bebeğin artık burada daha fazla kalamayarak rahim dışına çıkması eylemidir.

AİLE PLANLAMASI

İnsanların istediği zaman, istediği kadar çocuk sahibi olmasını sağlamaktır.

TÜP BEBEK

Doğal yollardan ve diğer kısırlık tedavileri ile çocuk sahibi olamayan çiftlerin gebelik şanslarını arttırmak için kullanılan bir yardımcı üreme tekniğidir.

ULTRASON

Üç boyutlu ultrason bebeğinizin resmini gösterir, dört boyutlu ultrason tetkikinde ise bebeğinizin üç boyutlu duran resmini hareket halinde görürsünüz.

MENOPOZ

Menopoz dönemi yumurtalıklarının işlevini tamamlaması ve artık adet dönemlerinin sona ermesi anlamına gelmektedir.

MUTLU GEBELİK... SAĞLIKLI BEBEK...